Tuesday, October 28, 2008

Question From My Dear Little Sis~

beberapa minggu lepas aku p low yatt ngan family aku, nk beli lappy(lappy lama burn mobo! dem...)

so, aku pun jalan2, survey2 ke sana ke mari ngan family aku.

suddenly, my little sis pull my hand, look into my eyes, n she ask me,

''abang, ape beza USB ngan VISTA?

yeah.... i luv this question. maka, aku sebagai abang mithali, bertindak pantas menjawab soalan yang sedang bermain dalam kepala adik aku itu,

"hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!"

itulah jawapan yang adik aku dapat. dia buat muka masham dia. mungkin jawapan tadi tidak dapat memuaskan hatinya.

maka, aku, sebagai abang mithali, mesti fikirkan jalan supaya adik tidak terus dibelenggu persoalan tadi.

tanpa berfikir panjang, aku tarik tangan dia, p jumpa kakak aku yang tengah syok shopping 2, terus aku ceritakan segalanya.

dan kakak aku juga telah memberikan jawapan yang sama seperti aku.

dengan muka yang merah, dia merajuk p kat mak aku, meninggalkan aku n kakak aku sedang gelak2 kt situ.

kemudian lepas beli lappy, dapat la free gift pendrive 1. awalnya, aku nk pakai, tapi memandangkan adik aku lebih memerlukan, so aku bagi la kt dia.

maka, dia mampu bersenyum kembali. tapi persoalan tadi masih bermain2 di dalam otaknya hingga sekarang.

actually, i juz want she find the answer herself. she is 19 years old now. but, she juz know using microsoft office. its ok my dear, i'll teach you if i got free time.


6 comments:

Unknown said...

hehehe~
ak da link ko da~
lalala

Gurl Runner Kota Bharu said...

hahaha...

kalo aku pown jawab camtuh gak..

hehee:d

tpi kan juan chumel la soklan adik ko tuh..

nnt kim salam kat dia yer

hakhakhak~

Juan Khatib said...

hahahaha....

the most cutiest question ever mayb~

hahaha.... adik aku sebaya ko skg ni. ;p

Anonymous said...

kawey raso..adik mung tanyo "beza XP dengan vista" telingo mung yg pekok..ngeeeehehe.. kemsalam adik juwey!! eeeeeeeeeei..comel

Gurl Runner Kota Bharu said...

taw doh sbaya sbb 2 suh kim sale..

hikhikhik

mesti dio dok pening ag kalo xdok sapo jawab soklan 2..

hakhakhak~!

chumel jah

Anonymous said...

jue..link blog aku..
http://pusingbandar.blogspot.com